رسانه، آگهی و آگاهی

اطلاع رسانی و تبلیغات اولویت هر رسانه

رسانه، آگهی و آگاهی

اطلاع رسانی و تبلیغات اولویت هر رسانه

رسانه، آگهی و آگاهی

برای ارائه تبلیغات مطلوب و فراگیر لازم است تا رسانه ها مقوله پراهمیت اطلاع رسانی را در صدر اولویت های خود قرارداده و صرفا جنبه مصرفی بودن تبلیغ را در نظر نگرفته بلکه با هر تبلیغ اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار استفاده کنندگان یا کاربران قراردهند.
این اطلاعات می تواند درخصوص کالا یا خدمت مورد ارائه، نحوه عملکرد و استفاده از آن، کالاهای مشابه و ... بوده و همزمان اطلاعاتی در زمینه های مختلف به کاربر ارائه دهد.

تبلیغات
فروشگاه خرید از این وبلاگ http://zarsive.4kia.ir
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
جملات انگیزشی
آخرین نظرات

10 نشانه اصلی کمبود منیزیم و عوارض آن

امیر بیات | جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۵۶ ب.ظ

منیزیم در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن نقش دارد و در همه سلول های بدن موجود است.

منیزیم از نظر فراوانی هشتمین عنصر موجود بر روی کره زمین و چهارمین عنصر موجود در بدن انسان است. منیزیم در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن نقش دارد و در همه سلول های بدن موجود است.

حدود 50 – 60 درصد منیزیم بدن در استخوان ها ذخیره شده و مقدار کمی از آن در خون وجود دارد.

منیزیم برای سلامت استخوان ها، تنظیم فشار خون، خواب آرام، گردش خون مناسب، عملکرد مناسب اعصاب، سیستم ایمنی قوی، سلامت قلب، سلامت عضلات، جذب ویتامین D و هضم مناسب کربوهیدرات ها ضروری می باشد.

برخی از علایم اولیه کمبود منیزیم عبارتند از بی حسی، سوزن سوزن شدن، گرفتگی عضلانی و ریتم غیر طبیعی قلب.

به علاوه کمبود منیزیم می تواند با فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی، آسم، بی خوابی، میگرن، اضطراب و حملات پانیک و مشکلات عضلانی اسکلتی مانند فیبرومیالژیا و درد مزمن کمر و پشت مرتبط باشد.

مطالعات نشان داده که اکثر افراد منیزیم کافی مصرف نمی کنند و با کمبود منیزیم روبرو هستند. چند علت کمبود منیزیم رژیم غذایی نامناسب، مصرف بی رویه مشروبات الکلی، دیابت کنترل نشده، استفراغ بیش از حد یا مزمن و اسهال طولانی مدت می باشد.

رژیم غذایی پیشنهادی برای منیزیم بسته به سن، جنس و زن باردار یا شیرده بودن متفاوت است.

در اینجا به 10 نشانه اصلی کمبود منیزیم اشاره خواهیم نمود.

  
​اسپاسم و گرفتگی عضلانی

اسپاسم ها و گرفتگی های عضلانی از علایم قابل توجه کمبود منیزیم می باشند. منیزیم برای حفظ سلامت عضلات ضروری است و با تحریک بازجذب کلسیم به حفظ عضلات قوی و جلوگیری از گرفتگی کمک می کند.

همچنین منیزیم میزان جذب پتاسیم را که یک عنصر ضروری برای عملکرد مناسب عضلات می باشد، افزایش می دهد. به علاوه منیزیم با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و سیستم عصبی به کاهش درد ماهیچه ها کمک می کند.

اگر شما زیاد دچار گرفتگی عضلانی می شوید حتما میزان منیزیم بدن تان را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است کشش مکرر عضلات مخصوصا کشش چشم، ناشی از کمبود منیزیم باشد.

 
​میگرن های مکرر

اگر شما مکررا دچار حملات میگرن می شوید احتمال کمبود منیزیم در شما وجود دارد. مطالعات نشان داده که کمبود منیزیم مغز یکی از علل مهم مکانیسم حملات میگرن می باشد. روشهای طبیعی درمان میگرن

در مقاله ای که در سال 2012 در مجله انتقال عصبی چاپ شده، آمده است که کلیه بیماران مبتلا به میگرن باید با منیزیم درمان شوند. منیزیم حتی برای درمان میگرن ناشی از قاعدگی نیز مفید می باشد و علاوه بر این باعث کاهش دردهای دوران قاعدگی می شود.

   
​ریتم نامنظم قلب

ریتم نامنظم و غیرطبیعی قلب یکی از نشانه های رایج کمبود منیزیم در بدن است. این ماده معدنی برای عملکرد مناسب قلب و پشتیبانی از فعالیت ریتمیک قلب اهمیت دارد.

منیزیم به انتقال یون های کلسیم و پتاسیم از خلال غشای سلولی که یک فرآیند مهم برای ریتم طبیعی قلب است، کمک می کند.

 
​اضطراب افسردگی بیقراری

اگر شما به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی احساس افسردگی، بی حالی، بی قراری و زودرنجی کردید می تواند به دلیل کمبود تغذیه ای مانند کمبود منیزیم باشد.

منیزیم به حفظ آرامش و خونسردی کمک می کند و کمبود آن باعث بی قراری، افسردگی، اختلالات رفتاری و تحریک پذیری می شود که همگی با جایگزینی منیزیم قابل برگشت هستند.

   
​از دست دادن اشتها

میزان پایین منیزیم در بدن می تواند باعث از دست رفتن اشتها شود. منیزیم به هضم، جذب و استفاده از پروتئین، چربی و کربوهیدرات کمک می کند. کمبود عناصر معدنی باعث اختلال در کار سیستم داخلی شده و منجر به از دست رفتن اشتها، تهوع و استفراغ می شود. همچنین کمبود منیزیم یکی از دلایل عمده از بین نرفتن چربی اطراف شکم می باشد.

   
​خستگی و ضعف بدون دلیل خاص

حتی کمبود خفیف منیزیم می تواند باعث خستگی و ضعف عمومی شود. منیزیم نقشی کلیدی در شکستن گلوکز و تولید انرژی دارد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و خستگی و ضعف را برطرف می کند.

به علاوه منیزیم متابولیسم کلسیم، پتاسیم، فسفر، مس، ویتامین C و روی را که به تامین انرژی بدن کمک می کنند، تنظیم می کند.


​افزایش فشار خون

مطالعات نشان می دهد که منیزیم فشار خون را تحت تاثیر قرار می دهد و کمبود آن باعث افزایش فشار خون می شود.

منیزیم به عنوان یک گشادکننده عروق عضلات صاف عمل کمک می کند که به نرم و انعطاف پذیر شدن رگ های خونی کمک می کند. به علاوه منیزیم به خواب سالم و ایجاد آرامش کمک می کند.

کمبود منیزیم می تواند منجر به کمبود پتاسیم در بدن شود. پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای حفظ تعادل فشار خون می باشد.

  
​نداشتن خواب سالم

اگر شما در خوابیدن مشکل دارید یا پس از چند ساعت خواب باز هم احساس خستگی می کنید احتمال کمبود منیزیم در بدن شما وجود دارد.

منیزیم به آرامش فیزیکی و ذهنی کمک می کند و باعث خواب آرام می شود.

کمبود منیزیم بر روی عملکرد درست گیرنده های گاما آمینوبوتیریک اسید در مغز تاثیر می گذارد. گاما آمینوبوتیریک اسید یک انتقال دهنده عصبی است که باعث ایجاد آرامش مغزی و لذت بردن از خواب می شود. چگونه با تمرینات یوگا خواب بهتری داشته باشیم؟

مطالعات نشان داده که مکمل منیزیم در درمان بی خوابی افراد مسن بسیار تاثیرگذار است. درمانهای طبیعی و گیاهی بیخوابی

   
​مشکل تمرکز حواس پرتی و از دست دادن حافظه

منیزیم بر روی میزان یادگیری و حافظه که جزو عملکردهای اساسی مغز هستند تاثیرگذار است.

در واقع منیزیم برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی ضروری است و اثر مستقیم بر روی توانایی یادگیری، حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت دارد. منیزیم میزان توجه را افزایش و آشفتگی ذهنی را کاهش می دهد.

کمبود منیزیم باعث رسوب فلزات سنگین در مغز می شود و خطر ابتلا به بیماری های پارکینسون، ام اس و آلزایمر را افزایش می دهد.


​بوی ناخوشایند بدن

اگر شما به طور ناگهانی عرق زیادی می کنید و بوی بدن تان ناخوشایند است، ممکن است کمبود منیزیم یکی از دلایل آن باشد. منیزیم به کنترل فعالیت غدد عرق و خنثی کردن مواد شیمیایی تولید کننده بو کمک می کند.

عدم تعادل در مصرف منیزیم می تواند منجر به تعریق بیش از حد شود. برای مبارزه با بوی نامناسب بدن از غذاهای غنی از منیزیم یا مکمل های منیزیم استفاده کنید.

راه های افزایش میزان منیزیم بدن شما

    بهترین روش مصرف میزان کافی منیزیم در رژیم غذایی روزانه می باشد. برخی از مواد غذایی غنی از منیزیم عبارتند از: بادام، آووکادو، موز، لوبیا، تخم کدو تنبل، توفو، شیر سویا، کاشو، گردو، سیب زمینی، ماست، غلات و سبزیجات دارای برگ سبز.
    هفته ای دو مرتبه از حمام سولفات منیزیم استفاده کنید تا میزان منیزیم طبیعی بدن تان حفظ شود.
    استفاده از مکمل منیزیم با مشورت پزشک. مخصوصا برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی و کلیوی مشورت با پزشک ضروری می باشد.
    مصرف کافئین، نمک، شکر و نوشیدنی های الکلی را کاهش دهید. همچنین قرص های جلوگیری از بارداری، داروهای فشار خون بالا، انسولین و آنتی بیوتیک های خاص میزان منیزیم بدن را کاهش می دهد.
    تعریق بیش از حد ناشی از ورزش و فعالیت بدنی زیاد نیز باعث کاهش منیزیم بدن می شود.

  • امیر بیات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی