رسانه، آگهی و آگاهی

اطلاع رسانی و تبلیغات اولویت هر رسانه

رسانه، آگهی و آگاهی

اطلاع رسانی و تبلیغات اولویت هر رسانه

رسانه، آگهی و آگاهی

برای ارائه تبلیغات مطلوب و فراگیر لازم است تا رسانه ها مقوله پراهمیت اطلاع رسانی را در صدر اولویت های خود قرارداده و صرفا جنبه مصرفی بودن تبلیغ را در نظر نگرفته بلکه با هر تبلیغ اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار استفاده کنندگان یا کاربران قراردهند.
این اطلاعات می تواند درخصوص کالا یا خدمت مورد ارائه، نحوه عملکرد و استفاده از آن، کالاهای مشابه و ... بوده و همزمان اطلاعاتی در زمینه های مختلف به کاربر ارائه دهد.

تبلیغات
فروشگاه خرید از این وبلاگ http://zarsive.4kia.ir
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
جملات انگیزشی
آخرین نظرات

نکاتی برای افزایش کارایی وای فای در منزل

امیر بیات | شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۰۰ ب.ظ

اگر مودم بر کف اتاق یا زیر میز باشد، بهتر است آن را در مکان بلندتری قرار دهیم. برای آنکه عملکرد مودم بهتر شود دست کم باید یک و نیم متر از زمین ارتفاع داشته باشد. در صورت امکان بهتر است در مسیر دید آن با دستگاههای مورد استفاده نیز مانعی وجود نداشته باشد.

با اندکی تغییر دادن در محیط کار یا خانه می توان بهبود چشمگیری در شبکه بی سیم پدید آورد. همه آنهایی که در خانه شبکه بی سیم دارند، می دانند که کارایی آن با فراز و نشیب همراه است. برای بهینه سازی محیط وای فای چند کار می توان انجام داد. از کارهای ساده مانند بالاتر قرار دادن مودم وای فای گرفته تا تغییر دادن نوع رمزبندی مورد استفاده مودم و در ادامه مطلب

مطمئن شوید که وسیله ای فلزی یا آینه بین مودم (روتر) و کامپیوتر، لپ تاپ یا کنسول بازی نباشد. اجسام فلزی و آینه همچنین هر وسیله ی الکترونیکی دیگری که در محدوده فرکانسی ۲٫۴Ghz کار کند باعت کاهش قدرت سیگنال و اختلال در ارتباط و کاهش کیفیت ارتباط می شود.



اکثر آنتن هایی که با مودم ها و روتر ها ارائه می شود OmniDirectional هستند، یعنی پیوسته سیگنال را در همه ی جهت ها ارسال می کنند، اگر آنتن مودم شما قابل تعویض است می توانید آنتن را با یک آنتن قوی تر OmniDirectional یا یک آنتن UniDirectional که سیگنال را فقط در یک جهت ارسال می کند تعویض کنید.


یا می توانید از یک تکه فویل آلومینیوم به شکل بادبان (مقعر) استفاده کنید تا قدرت سیگنال چند دسی بل بیشتر شود.



کانال مودم یا روتر وایرلس خود را در صفحه ی تنظیمات آن تغییر دهید و کانالی که بیشترین قدرت رابه شما می دهد انتخاب کنید. نیازی به تغییر در تنظیمات کامپیوترتان ندارید چون به صورت اتوماتیک کانال جدید را تشخیص میدهد. بعضی اوقات ممکن است یک کانال به اصطلاح صاف تر از بقیه کانال ها باشد.

آدرس صفحه تنظیمات مودم ها معمولا یکی از آدرسهای زیر است:

http://192.168.1.1     |     http://192.168.0.1     |     http://192.168.2.1

اگر تغییر دادن تنظیمات مودم یا روتر وایرلس برای شما مشکل است میتوانید از برنامه NetStumbler استفاده کنید تا به شما در انتخاب درست تنظیمات کمک کنید.


سیگنال های وای فای به صورت دایره ای ارسال می شوند؛ بنابراین باید در وسط خانه تحت پوشش خود قرار داشته باشد. اگر هم مودم روی سقف نصب شده است، باید آنتن های آن رو به پایین و در جهات مختلف باشد.


هر بار که جای اثاثیه و مبلمان را عوض کنیم، بر موج ارسالی از مودم وای فای اثر می گذارد. اگر بعد از جابجایی اثاثیه سیگنال افت داشت باید جای مودم را تغییر دهیم یا جای اثاثیه را دوباره تعویض کنیم یا می توان جای رایانه کیفی یا دیگر دستگاههای بی سیم خود را عوض کرد. بررسی ها نشان داده که حتی جابجایی های اندک در حد چند سانتیمتر هم می تواند به میزان 30 تا 60 درصد بر دریافت سیگنال وای فال اثر منفی یا مثبت بگذارد.



در، دیوار، آینه و سایر موانع می توانند سیگنال بی سیم ارسالی از مودم را بازتاب دهند. گاهی چیزهایی که مقصر به نظر نمی رسند موجب افت سیگنال وای فای می شوند مانند قاب عکس یا قفسه کتاب. کف یا سقف اتاق هم موثر است. اگر گذردهی یا پوشش دهی شبکه خوب نباشد باید مودم را بالا پایین کرد تا بلکه مشکل حل شود.


نباید از یاد برد که دستگاههای بسیار دیگری هم سیگنال های بی سیم پخش می کنند. تلفن های بی سیم، اجاق های مایکروفر، تلویزیون، دستگاههای دارای بلوتوث، دستگاه های پایشگر کودکان و غیره که می توانند بر سیگنال وای - فای اثر بگذارند. بهترین حالت آن است که مودم از این رقبا دور باشد.


هیچ خانه ای نیست که نقطه کور و دور از پوشش دهی وای فای نداشته باشد که می تواند ناشی از موقعیت اثاثیه یا مسیریاب وای فای باشد. با استفاده از مودم اضافی یا پوشش افزای وای فای می توان نقاط کور را برطرف کرد. با افزایش تعداد آنتن های مودم هم می توان برد مودم را افزایش داد و نقاط کور را برطرف کرد. برای مثال می توان از مسیریاب سه یا چهار آنتنی استفاده کرد.


دو بسامد اصلی سیگنال های وای فای 2.4 و 5 گیگاهرتز است. استاندارد 2.4 گیگاهرتز قدیمی تر و خیلی پرازدحام تر است، یعنی همپوشی یا تشریک بسامد با سایر افزاره ها بیشتر است که می تواند سرعت اتصال را کاهش دهد. بهترین کار برای تقویت وای فای، استفاده از بسامد پنج گیگاهرتز است. این کار ممکن است آثار منفی بر برد بگذارد ولی در کل مزیت چشمگیری دارد چون دستگاههای رقیب اندک شمار هستند.


همچنین مودم وای فای می تواند به طور خودکار کانال های بدون اختلال هر بسامد را برگزیند یا می توان این کار را به صورت دستی انجام داد. برنامه های بسیاری محیط وای فای را ممیزی می کنند و کانال های هم ستیز یا دارای همپوشی بیشتر را پیدا می کنند.


اگر باید مدام مودم وای فای را خاموش روشن کنیم تا به کار افتد، شاید وقت آن رسیده باشد مودم جدیدی بخریم که پشتیبان استانداردهای جدید مانند 802.11ac باشد. بعضی مودم ها چند آنتن دارند که تجمیع ظرفیت را میسر می کند و می توان به سرعت سر جمع بیشتری دست یافت.


اگر خط اتصال با مودم فراهم آور خدمات اینترنتی (کابل، فیبر، دی اس ال) محدودیت داشته باشد سرعت کاهش می یابد. مودم و مسیریاب باید سرعت اترنت گیگابیتی را داشته باشند وگرنه گذردهی واقعی کمتر از میزانی خواهد بود که بابت آن پول داده ایم.


روش رمزگذاری هم می تواند بر سرعت اثر بگذارد. در مسیریاب های 802.11n و 802.11ac بهترین انتخاب WPA2 و رمزگذاری AES است که بهترین سرعت را به دست می دهد. این در حالی است که رمزگذاری قدیمی تر TKIP موجب کاهش گذردهی می شود.


شاد باشید♥ زرسیو☺




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی