رسانه، آگهی و آگاهی

اطلاع رسانی و تبلیغات اولویت هر رسانه

رسانه، آگهی و آگاهی

اطلاع رسانی و تبلیغات اولویت هر رسانه

رسانه، آگهی و آگاهی

برای ارائه تبلیغات مطلوب و فراگیر لازم است تا رسانه ها مقوله پراهمیت اطلاع رسانی را در صدر اولویت های خود قرارداده و صرفا جنبه مصرفی بودن تبلیغ را در نظر نگرفته بلکه با هر تبلیغ اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار استفاده کنندگان یا کاربران قراردهند.
این اطلاعات می تواند درخصوص کالا یا خدمت مورد ارائه، نحوه عملکرد و استفاده از آن، کالاهای مشابه و ... بوده و همزمان اطلاعاتی در زمینه های مختلف به کاربر ارائه دهد.

تبلیغات
فروشگاه خرید از این وبلاگ http://zarsive.4kia.ir
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
جملات انگیزشی
آخرین نظرات

چطور با پول میتوانیم خوشبختی بخریم؟

امیر بیات | يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۴۶ ب.ظ

اگر پولتان شما را خوشبخت نکرده، پس آنرا در جای اشتباهی خرج میکنید…

آیا شما هم موافقید پول نمیتونه خوشبختمون کنه ؟
تحقیقات نشان داده، افرادی که در وضعیت مالی بدی به سر می برند، این گفته را بیش از دیگران دوســت دارند.

پول، نه تنها میتواند ما را خوشبخت کند، بلکه حتی در شرایط بدبختی در وضعیت راحتی میتوانیم به سر ببریم ! برای مثال، زمانی که لئوناردو دی کاپریو در نقش جوردن بلفرد در فیلم گرگ وال استریت میگوید :


“من هم فقیر بودم و هم ثروتمند،
اما تصمیم گرفتم همیشه ثروتمند باشم چون هیچ شرافتی تو فقر نیست،
الان اگر ناراحت و بد بخت و یا حتی درمانده باشم،
حداقل در ماشین لامبورگینی و خانه لوکس و با یک غذای عالی نگرانم.”

این گفته قدیمی “با پول نمیتونی خوشبختی(شادی) بخری” نه تنها هیچ پایه و اساس علمی ندارد بلکه با شرایط امروز به کلی در تضاد است… که در این مقاله میخوانید چرا و چطور؟

پول؛ فرصتی برای خوشبختی فراهم میکند.
پول چنین قدرتی دارد که به شما کمک کند زندگی سلامت، شاد و مرفه ای داشته باشید. شما با پول میتوانید از امنیت مالی لذت ببرید، زمان را بخرید و بر روی کارهایی که هر روز انجام میدهید کنترل داشته باشید.

اما در این مقاله، میخواهیم ببینیم چطور با پول مان میتوانیم خوشبختی را بخریم !
اگر همین حالا پول دارید اما خوشبخت نیستید، احتمالا آنرا در جا های اشتباهی خرج میکنید، که در این مقاله 8 راهنما برای خرید خوشبختی را نیز به شما معرفی میکنیم.

پس اگر بدنبال خوشبختی هستید و آنرا در سیر و سلوک عرفانی یا در فلسفه و معنا و مفهوم زندگانی میخواستید پیدا کنید اما موفق نشدید، این مطلب به شما کمک میکند به نسبت میزان پولی که دارید، خوشبختی را واقعا بخرید و از آن لذت ببرید و  همین لذت باعث شود شما با انگیزه بیشتری تلاش کنید تا پول بیشتری کسب کنید.

چطور با پول میتوانیم خوشبختی بخریم؟
(اگر پولتان شما را خوشبخت نکرده، پس آنرا در جای اشتباهی خرج میکنید) :


اما چرا گفته ی پول نمیتواند شما را خوشبخت کند، امروزه دیگر کاربردی ندارد؟

در زمان های قدیم، زمانی که کشورها به صورت پادشاهی اداره می شد، تمام مردم تقریبا در وضعیت مالی مشابهی قرار داشتند، بجز سران مملکت. این یعنی، امکانات و رفاه شهروندان تقریبا برابر بود.
در آن زمان، اگر شما 10 برابر درآمد همسایه تان هم درآمد داشتید، توفیق آنچنانی به حال شما نداشت، زیرا هر دویتان از یک سری شرایط و امکانات در دسترس استفاده میکردید.

اما در زمان حاضر؛
شما اگر پول نداشته باشید، نمیتوانید غذای خوب و مقوی بخرید. اگر پول نداشته باشید، هنگام بیماری نیمتوانید به دکتر خوب مراجعه کنید،اگر پول نداشته باشید، مجبورید مسافت طولانی ای را پیاده یا وسائل نقلیه عمومی طی کنید (در عوض با سرعت کمتری به محل مورد نظر برسید)، اگر پول نداشته باشید، از لذت تفریحات گوناگون محروم خواهید بود.

اما برای اینکه با پول بخواهیم خوشبختی بخریم، کجا باید پولمان را خرج کنیم؟

    به جای خرید کالا، تجربه بخرید.
    شما با پولتان دو چیز متفاوت میتوانید بخرید : کالا(یا خدمات) / تجربه
    مثلا شما میتوانید با پولی که دارید یک کفش نو بخرید و یا اینکه پولتان را بدهید و به یک شهر بازی جدید بروید.

در مورد تاثیر هرکدام در این مقاله بیشتر توضیح دادیم، اما اگر میخواهید خوشبختی را با خرج کردن پولتان بدست آورید،سعی کنید بیشتر تجربه بخرید، تا کالا(یا خدمات)

    پولتان را در راه کمک به دیگران، تا خودتان خرج کنید.
    انسان اجتماعی ترین حیوان بر روی کره زمین است. حال عمومی بر اساس روابطمان با دیگر انسان ها شکل میگیرد. مثلا زمانی که کسی از شما سوال میپرسد “حالت چطوره؟” اگر در روز ارتباطات خوبی داشتین، احتمالا جواب تان مثبت خواهد بود.

تحقیقات نشان داده، خیر خواه ترین افراد ثروتمندترین افراد هستند، از طرفی دیگر شاد ترین افراد، خیرخواه ترین افراد هستند. بنابراین اگر تصور میکنید کمک کردن به دیگران باعث ورشکستگی تان خواهد شد، سخت در اشتباه هستید.

کمک مالی به دیگران نه تنها آنها را خوشحال میکند، چند برابر نیز شما را خوشحال میکند در حالی که کائنات نیز به این پرداخت شما پاسخ خواهند داد و پول بیشتری به زندگی تان روانه خواهند کرد.

    لذت های کوچک بیشتری به جای لذت ها بزرگ بخرید.
    تحقیقات نشان داده، یکی از قدرتمندترین کلیدهای خوشبختی : وفــق پـذیــری است.
    ما معمولا از چیزهایی در زندگی استفاده میکنیم و با آنها کار میکنیم که بیشتر در اطرافمان دیدیم، ما با دوستی که یکبار با او چایی نوشیدیم شروع به خو گرفتن میکنیم، ما آهنگ هایی که بیشتر در اطرافمان شنیده میشوند شروع به دوست داشتن میکنیم…

بعد از مدتی، خرید های بزرگ تبدیل به کالا های عادی و روزمره میشوند.
گوشی iPhone گران قیمت تان، بعد از یک هفته پس از خرید تبدیل به یک گوشی هوشمند معمولی میشوند.

بنابراین، ولخرجی های ارزان قیمت هوشمندانه ترین راهِ بدست آوردن یک عالمه خوشبختی است.
اگر پولتان را میخواهید خرج کنید و خوشبخت باشید، یکی از بهترین راه ها خرید های کوچک و لذت بخش معمولی اما با تکرار منظم هستند تا خرید های مدت دارِ بزرگ.

    ضمانت، کمتر بخرید.
    خبر بد اینکه ما با چیزهای خوب خو میگیریم.
    خبر خوب اینکه ما با چیزهای بد خو میگیریم.

پس، کمتر ضمانت بخرید.
ضمانت، بیمه، گارانتی، وارانتی و … تماما برای این ایجاد شده اند که فرار از حس پشیمانی از خرید در آینده تان را تخفیف دهند. اگر معمولا محصولی را با گارانتی خریداری میکنید، احتمالا از آن دست آفرادی هستند که خیلی سخت خرید میکنند.

شاید جالب باشد اگر بدانید گارانتی ها عملا هیچ کار خاصی برای شما و محصولتان انجام نمیدهند.
آنها در واقع پول بیشتری از شما تقاضا میکنند، تا نگرانی از خرابی محصولتان در آینده شما را اذیت نکند… همین.

    الان بخرید، بعدا استفاده کنید.
    تحقیقات نشان داده، به تعویق انداختنِ لذت مصرف، شما را به سمت رضایتمندی، موفقیت و یک زندگی شاد هدایت میکند.

وام ها، بدهی ها، نسیه ها و … لذت مصرف را از شما میگیرند.
اگر میخواهید لذت بیشتری از خرید تان داشته باشید، الان بخرید، بعدا لذت ببرید !

برای مثال، اگر کفشِ جدیدی خریدید، همان لحظه استفاده نکنید، یک هفته بعد آنرا بپوشید؛ خواهید دید چطور این یک هفته تبدیل به یک هفته شاد برای شما خواهد شد !

    درباره این فکر کنید که واقعا چه حسی از داشتن چیزهایی که میخواهید بخرید خواهید داشت؟
    وقتی یک ماشین گرانقیمت میبینیم و با خودمان فکر میکنیم داشتن همچین ماشینی چقدر میتونه لذت بخش باشه، معمولا یادمان میرود جزئیات را نیز در تصوراتمان لحاظ کنیم.

اما در تصوراتمان ندیدیم اگر آن ماشین گرانقیمت را داشتیم، کجا باید آنرا پارک کنیم، کجا باید با آن برویم، هنگام خرابی چقدر هزینه تعمیراتش خواهد شد اصلا آیا در ترافیک های شهرمان سازگار است یا خیر؟

جزئیات مهم تر اند از تصویر بزرگ.
بعضی اوقات مجبوریم بابت ندیدن جزئیات داشتن کالایی در افکارمان، پول مان را در جای اشتباهی و به خاطر داشتن چیزی که واقعا داشتن آن برایمان ضرر است خرج کنیم.

    خریدهای مقایسه ای را کنار بگذارید.
    یکی از شایع ترین راه های گول زدن خودمان در خرید، استفاده از خرید مقایسه است.

بعضی اوقات ما با مقایسه دو یا چند چیز متفاوت بهترین آنرا انتخاب میکنیم، در صورتی که حتی بدترین گزینه نیز نیاز ما را برطرف میکرد !

این نوع خریدها، معمولا در خرید های خانه نیز دیده میشود.
فرد خریدار میخواهد خانه ای بخرد، او با مقایسه 10 خانه مختلف ،ویژگی های آنها را باهم مقایسه میکند و … بهترین آنرا انتخاب میکند و میخرد.

در صورتی که میتوانست با نصف آن هزینه، خانه ای برای برطرف کردن نیاز اصلی اش بخرد !

    از دوستانتان بپرسید.
    تحقیقات نشان داده، یکی از بهترین و راحت ترین راه های فهمیدنِ لذتبخش بودن یا نبودنِ خرید ِ یک کالا یا تجربه پرسیدن از دوستانی است که آن کالا یا تجربه را قبلا خریده اند… به همین سادگی.

برای مثال، دوستان شما بهتر میتوانند تشخیص دهند شما چه تیپ لباس هایی را بیشتر می پسندید. دوستان شما منبع فوق العاده ای از اطلاعات هستند، نه به خاطر تجربیات خریدی که قبلا داشتند، بلکه به خاطر تصوراتی که از شما دارند. پس خیلی ساده، از آنها بپرسید.


شاد باشید.زرسیو...zarsive

  • امیر بیات

نظرات  (۱)

عالی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی