رسانه، آگهی و آگاهی

اطلاع رسانی و تبلیغات اولویت هر رسانه

رسانه، آگهی و آگاهی

اطلاع رسانی و تبلیغات اولویت هر رسانه

رسانه، آگهی و آگاهی

برای ارائه تبلیغات مطلوب و فراگیر لازم است تا رسانه ها مقوله پراهمیت اطلاع رسانی را در صدر اولویت های خود قرارداده و صرفا جنبه مصرفی بودن تبلیغ را در نظر نگرفته بلکه با هر تبلیغ اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار استفاده کنندگان یا کاربران قراردهند.
این اطلاعات می تواند درخصوص کالا یا خدمت مورد ارائه، نحوه عملکرد و استفاده از آن، کالاهای مشابه و ... بوده و همزمان اطلاعاتی در زمینه های مختلف به کاربر ارائه دهد.

تبلیغات
فروشگاه خرید از این وبلاگ http://zarsive.4kia.ir
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
جملات انگیزشی
آخرین نظرات

توانایی های مغز و ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه

امیر بیات | سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸ ق.ظ

در این  جلسه می خواهیم کمی پیرامون مغز و ذهنمان صحبت کنیم.
مغز انسان قابلیت های خارق العاده ای دارد، به طور که از آن به "پیچیده ترین رایانه جهان" یاد می کنند.
جالب است بدانید کار یک ثانیه ی مغز انسان برابر است با صد سال کار یک سوپر کامپیوتر که می تواند 4 میلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد.





با این تعاریف نابغه کسی است که تنها از 15 درصد ظرفیت مغز خود استفاده می کند، چنانچه ما تنها از نیمی از ظرفیت مغز خود استفاده کنیم می توانیم در چندین رشته ی دانشگاهی دکترا بگیریم و به چند زبان زنده ی دنیا مسلط شویم.


می توان گفت دلیل اصلی عدم بهره گیری درست از ظرفیت مغزی، انسانهایی دور و بر ما هستند، کسانی که با سخن گفتن از ناتوانی ها و کمبودها، خلاقیت و امید را از ما می گیرند.


در این جلسه تلاش می کنیم، ضمن آشنایی با مغز راه های بهتر استفاده کردن از این ذخیره ی فوق العاده و عظیم خدادای را بیاموزیم.


مغز انسان به دو صورت تقسیم بندی می شود:


1)تقسیم به نیم کره ی چپ و راست: با توجه به عدم ارتباط بحث با این موضوع، تنها به گفتن این جمله بسنده می کنیم که نیم کره ی چپ کارهای تحلیلی، و قیاسی حرف زدن را بر عهده دارد و نیم کره ی راست با تجسم فضایی، قوه تحلیل و هنر ارتباط دارد.


2) تقسیم به نیمکره ی بالا و پایین : فرامین فعالیت های ارادی در نیمه بالای مغز و در ضمیر خودآگاه، و فرامین امور غیر ارادی در نیمه پایین مغز و در ضمیر ناخودآگاه صورت می پذیرد.


کارهای ارادی مثل زمانی که خودمان را باد می زنیم، رانندگی می کنیم، آشپزی می کنیم، راه می رویم و تصمیم می گیریم. این اعمال مربوط به بخش خود آگاه ذهن است که شامل نیمه بالای مغز است.


کارهای غیرارادی مثل ضربان قلب، هضم غذا، عمل جریان خون، این قبیل اعمال مربوط به نیمه پایین مغز است و نمی توان در آن دخل و تصرف کرد و این همان ناخودآگاه ذهن است.

امابراستی چه تفاوتی بین خودآگاه و ناخودآگاه ذهن است؟

 در قرآن با توجه به  آیه 31 سوره بقره و آیه 53 سوره اسراء درمی یابیم،  ضمیر ناخودآگاه انسان همه کلمات را به دقت خارق العاده ای شناخته و به محض شنیدن یک واژه معنی دار، چه مثبت و چه منفی، آن را مورد تجریه و تحلیل قرار داده و با تکرار مکرر، آن را بزرگ می کند و ما تازه به این موضوع و حقیقت رسیده ایم که دین چه گفته؟ و منظور از آیات الهی چیست؟ و اینکه چرا در اسلام تاکید بر تکرار اذکار گشته؟ برای مثال چرا در روز دوشنبه 100 بار یا قاضی الحاجات می گوییم؟

تمام این رموز در آیات قرآن کریم و بیانات رسول اکرم و امامان و دین اسلام موجود است، در حالی که دانشمندان در دانشگاه هاروارد و استنفورد، تازه به این نتیجه رسیده اند که رمز موفقیت در تکرار است، امروزه دانشمندان معتقدند که نبوغ اکتسابی است و 95 درصد از انسانها می توانند در یک زمینه خاص نابغه شده و به نبوغ برسند، وکلید دستیابی به آن فقط و فقط در سایه تکرار است.

جا دارد برای تکمیل بحث مربوط به مغز ، چهار قانون کلیدی مغز را نیز بیان کنیم:


قانون 1 – هرعملی که بصورت عادت و تکرار درآید کنترل عصبی آن عمل از بالای مغز یعنی ضمیر خودآگاه به پایین یعنی ضمیر ناخودآگاه می رود. به عبارت دیگر باتکرار یک عمل ارادی، آن عمل تبدیل به یک عمل غیر ارادی میشود مثل تایپ کردن...


قانون 2 _ هر پیامی که به مغز خطور می کند یا گفته می شود در ضمیر ناخودآگاه تاثیر می گذارد و چنانچه تکرار شود، اثر آن چندین برابر خواهد بود. روزانه 5 هزار اندیشه از مغز ما عبور می کند و متاسفانه اکثر این اندیشه ها منفی است.


بنابراین باید بسیار مراقب واژه هایی که به کار می بریم، موسیقی هایی که گوش می دهیم، حرفهای اطرافیانمان و ... باشیم، چرا که همه ی واژه ها از نظر ضمیر ناخودآگاه بار معنایی مثبت یا منفی دارند.


مثلا وقتی می گوییم : من بدبختم، ضمیرناخودآگاه این ورودی را پذیرفته و تکرار می کند.


قانون 3 _ گاهی ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه در زمینه ای باهم درتعارض قرار می گیرند مثل زمانی که می خواهید از پلی معلق عبور کنید. ناخودآگاه به شما میگوید نرو، دست و پا چلفتی و خودآگاه می گوید ، برو.

قانون 4 _ هرگاه ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه در انجام امری باهم به توافق برسند توانشان در هم ضرب می شود و توانایی فرد در انجام یک رفتار چندین برابر می شود

 موفق باشید. زرسیو

  • امیر بیات

نظرات  (۱)

من این تکنیک ها را بکار بردم واقعاً جواب می ده شما هم امتحان کنید از مطالب خوبتون ممنونم. (مریم)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی